Gyvenimas Gerėja Su Sūriais

Gyvenimas gerėja su sūriais

Odė rikotai

Rikota (ital. Ricotta) – tradicinis italų pieno produktas. Dažnai rikotą vadina sūriu, tačiau formaliai tai neteisinga, rikota gaminama ne iš pieno, o iš išrūgų, liekančių po sūrio gamybos. Italijoje, rikotos tėvynėje, ji gaminama iš ožkų arba avių pieno išrūgų, Amerikoje – dažniau iš karvės pieno išrūgų. Šio švelnaus, šviežio sūrio pavadinimas kyla iš italų žodžio „ricotta“, reiškiančio „ pakartotinai pagaminta“.

ricotta-fresca1

Šiai dienai rikotos rūšių gaminama nemažai, štai kelios populiariausios:

Ricotta fresca: šviežia rikota, niekaip neapdorota (tokią rikotą gaminame mes)

Ricotta affumicata: rūkyta rikota, pagaminta iš ožkų pieno

Ricotta romana: brandi, išlaikyta ir sūdyta rikota, standi, kaip sūris

Ricotta al forno: tai rikota, pagaminta pečiuje, gali būti šokoladine, citrinine ir t.t.

Natūralios rikotos skonis saldokas –  taip yra dėl laktozės, kurios išrūgose apie 2-4% (priklausomai nuo naudojamo pieno rūšies). Riebalų kiekis gana nedidelis – nuo 8% karvės pieno rikotoje iki 24% avių pieno rikotoje.

Mes rekomenduojame įtraukti rikotą į savo racioną visiems pieno ir pieno-baltyminių produktų megėjams, o ypač sveikos mitybos šalininkams. Pagrindinis rikotos pranašumas yra aukštas pieno baltymų kiekis (iki 20%). Ir 95% šių baltymų sudaro įšrūgų proteinai, turintys didelę biologinę vertę, žmogaus organizmas juos puikiai įsisavina.

Natūrali rikota turi didelį angliavandenių kiekį (4 – 7%), nes sūrio gamybos procese dauguma pieno angliavandenių (pagrinde laktozė) lieka išrūgose, naudojamose rikotos gamybai. Rikotos kaloringumas gana nedidelis: šimto gramų rikotos energetinė vertė 100-150 kalorijų.

.Rikotoje yra gana didelis kalcio kiekis, tai sąlygoja išrūgų, kuriose lieka daug pieno kalcio, sudėtis. Šis kalcis puikiai įsisavinamas, nes rikotoje optimaliai subalansuotas riebalų kiekis. O pieno riebalai yra nepamainomas ingredientas, padedantis organizmui įsisavinti kalcį.

Dar rikota naudinga savo Omega riebalų rūgštimis, kurios yra labai svarbios mūsų sveikatai. Jos padeda kaupti ir išsaugoti energiją, reikalingą visų, net paprasčiausių mūsų organizmo funkcijų atlikimui. Šios medžiagos stimuliuoja smegenų veiklą, reguliuoja spaudimą, padeda tinkamai funkcionuoti imuninei sistemai. Kai Jūs smaguriaujate rikota, gaunate Omega-3 dozę, sugebančia pagydyti net rimtus širdies susirgimus. O ir mononesočiųjų riebalų rikotoje daugiau, nei vaistingame Čederio sūryje.

Taip pat rikotoje yra seleno, padedančio odos atsistatymui ir regeneracijai, reguliuojančio fermentų ir hormonų gamybą, gerinančio lygiųjų ir skeleto raumenų darbą, kremzlinių audinių formavimą.

Rikotą gali naudoti žmonės, nevalgantys varškės dėl jos aukšto rūgštingumo.

Rikota ideali ir kaip „savarankiškas“ patiekalas, ir kaip daugelio įvairių patiekalų dalis: ji puikiai dera su bulvėmis, su makaronais, su daržovėmis ir vaisiais. O kuriant konditerijos gaminius Jūs gali apriboti tik Jūsų fantazija.

Skanaus!

Nėra komentarų

--

Parašyti komentarą

--

Parduotuvė testuojama - užsakymai laikinai vykdomi telefonu +370 603 46442